ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1. DEFINITIES

    In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

    Opdrachtgever: De partij die een overeenkomst aangaat met Handels Consultancy B.V., oftewel een opdracht verstrekt dan wel gebruik maakt van de diensten van Handels Consultancy B.V. 

    Dienst: de specifieke dienst die Handels Consultancy B.V. met Opdrachtgever overeenkomt, zoals vermeld in de Overeenkomst dan wel offerte.

    Overeenkomst: de Overeenkomst tussen Handels Consultancy B.V. en Opdrachtgever krachtens welke Handels Consultancy B.V. de Dienst zal uitvoeren.

    Bescheiden: alle door de opdrachtgever aan Handels Consultancy B.V. ter beschikking gestelde zaken, waaronder stukken, informatie, materialen of gegevensdragers, alsmede alle in het kader van de uitvoering van de opdracht door Handels Consultancy B.V. vervaardigde zaken, waaronder documenten, (gerechtelijke) stukken of gegevensdragers.

    Website: de website van Handels Consultancy B.V., toegankelijk via http://www.handelsconsultancy.nl

    Artikel 2: Algemeen

    1. Deze algemene voorwaarden (AV) van Handels Consultancy B.V. zijn van toepassing op alle Overeenkomst en op de levering van alle producten en diensten van Handels Consultancy B.V.
    2.  Algemene voorwaarden van de Opdrachtgever, dan wel derden zijn nimmer van toepassing op aanbiedingen, offertes van en Overeenkomsten met Handels Consultancy B.V., tenzij uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen dat de algemene voorwaarden van de Opdrachtgever of derden van toepassing zullen zijn. 
    3. Voor zover zou blijken dat een of meer artikelen van deze algemene voorwaarden of onderdelen daarvan nietig zouden zijn laat dat de rechtsgeldigheid van de overige artikelen of onderdelen van artikelen onverlet.
    4.  Indien er additionele voorwaarden op producten of diensten van toepassing zijn, worden deze afzonderlijk opgenomen in de Overeenkomst. Deze voorwaarden worden beschikbaar gesteld voor of tijdens het sluiten van de Overeenkomst.
    5. Handels Consultancy B.V. kan deze algemene voorwaarden wijzigen met inachtneming van een redelijke kennisgevingstermijn. Indien de klant niet binnen zes weken na kennisgeving bezwaar maakt, geldt de wijziging als aanvaard. 
    6. Verklaringen of het verstrekken van informatie die betrekking hebben op een Overeenkomst, zijn rechtsgeldig ook indien zij per mail worden gedaan. 
    7. Het door de opdrachtgever aanvaarden van de offerte, overeenkomst of het bevestigen van een opdracht geldt als instemming met de toepassing van deze algemene voorwaarden.

      Artikel 3: Offertes, aanbiedingen en Overeenkomsten

      1. Aanbiedingen, offertes, adviezen, prijsopgaven en daarop gerichte mededelingen van Handels Consultancy B.V. zijn vrijblijvend, en geldig tot 30 dagen na bekendmaking tenzij Handels Consultancy B.V. schriftelijk heeft vermeld dat bovenstaande niet vrijblijvend zijn.
      2. Indien de opdrachtgever een offerte aanvaardt, dan behoudt Handels Consultancy B.V. het recht om het aanbod binnen 2 werkdagen na aanvaarding te herroepen.
      3. Het enkel uitbrengen van een al dan niet met offerte aangeduide prijsopgave, begroting, voorcalculatie of soortgelijke mededeling verplicht Handels Consultancy B.V. niet tot het sluiten van een overeenkomt met de Opdrachtgever.
      4. Een overeenkomst tussen Handels Consultancy B.V. en opdrachtgever komt tot stand op het moment dat opdrachtgever de offerte, opdrachtbevestiging of de overeenkomst ondertekend en deze door Handels Consultancy B.V. is aanvaard. Een schriftelijke bevestiging via e-mail valt daar ook onder.
      5. Ook is er sprake van een overeenkomst indien Handels Consultancy B.V. op verzoek van de opdrachtgever start met de uitvoering van haar werkzaamheden.
      6. Handels Consultancy B.V. is gerechtigd, zonder opgaaf van redenen, een opdracht te weigeren.
      7. Het is voor Opdrachtgever mogelijk om gebruik te maken van het elektronische bestelproces op de Website ten einde de dienst af te nemen. 
      8. Wijzigingen in de Overeenkomst en aanvullingen op de Overeenkomst kunnen enkel schriftelijk of per mailcorrespondentie plaatsvinden, tenzij Handels Consultancy B.V. uitdrukkelijk anderszins aangeeft. 
      9. Na aanvaarding mag de Overeenkomst slechts met wederzijdse toestemming worden gewijzigd. 
      10. De overeenkomst loopt vanaf het moment waarop mededeling inhoudende aanvaarding door Opdrachtgever wordt ontvangen door Handels Consultancy.
      11. Handels Consultancy B.V. kan niet aan haar offertes gehouden worden indien de opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
      12. Gedane offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

      Artikel 4: Annulering

      1. De Opdrachtgever is gerechtigd een Overeenkomst te annuleren voordat Handels Consultancy B.V. met de uitvoering van de Overeenkomst is begonnen mits hij de hierdoor voor Handels Consultancy B.V. ontstane schade vergoedt. Onder deze schade worden onder andere begrepen de door Handels Consultancy B.V. geleden verliezen en gederfde winst en in elk geval de kosten die Handels Consultancy B.V. reeds (ter voorbereiding) heeft gemaakt, waaronder die van gereserveerde productiecapaciteit, ingekochte materialen, ingeroepen diensten en opslag

      Artikel 5: Prijs

      1. Alle opgegeven prijzen zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere door de overheid opgelegde heffingen alsmede exclusief transport-, verzekerings- en implementatiekosten en kosten van in te schakelen derden.
      2.  De prijs die Handels Consultancy B.V. voor de door hem te verrichten prestatie heeft opgegeven geldt uitsluitend voor de prestatie conform de overeengekomen specificaties. De prijzen zijn gebaseerd op ten tijde van de prijsopgave geldende kostprijsbepalende factoren. Indien blijkt dat door Opdrachtgever verstrekte gegevens onjuist zijn, behoudt Handels Consultancy B.V. het recht de prijs hierop aan te passen.

      Artikel 6: Wijziging van de opdracht

      1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is om de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
      2. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Handels Consultancy B.V. een verzoek tot wijziging, aanvulling of intrekking van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden. Handels Consultancy B.V. heeft dan recht op betaling voor de verrichte arbeid aan de oorspronkelijke opdracht.
      3. Wordt de overeenkomst gewijzigd of aangevuld, dan kan het tijdstip van de voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Handels Consultancy B.V. zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
      4. Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal Handels Consultancy B.V. de opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.
      5. Indien deze wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan Handels Consultancy B.V. kunnen worden toegerekend, dan worden er geen meerkosten in rekening gebracht.

      Artikel 7: Betaling

      1. Handels Consultancy B.V. zal voor het door Opdrachtgever verschuldige bedrag een factuur sturen aan Opdrachtgever per e-mail. Het tarief van Handels Consultancy B.V. is gebaseerd op het uurtarief, vermeerderd met eventuele bijkomende kosten. Voor de berekening van de bestede tijd, wordt een tijdseenheid van 15 minuten als kleinste gehanteerd.
      2. Bij langdurige of omvangrijke opdrachten kan Handels Consultancy B.V. betaling in termijnen of bij vooruitbetaling verlangen. De overeenkomst komt niet tot stand zolang de opdrachtgever de aanbetaling niet binnen 14 dagen heeft voldaan.
      3. Bijkomende kosten zoals reiskosten, verblijfskosten, uittreksels van de Kamer van Koophandel, Gemeentelijke Basisadministratie, aangetekende verzending of griffiekosten worden apart gefactureerd, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
      4. Het honorarium van Handels Consultancy,  zo nodig vermeerderd met bijkomende kosten en declaraties van ingeschakelde derden, worden per maand of na volbrenging van de werkzaamheden aan de opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij er andere afspraken zijn gemaakt.
      5. Betaling van het factuurbedrag dient te geschieden binnen de gestelde termijn, op de door Handels Consultancy B.V. aan te geven wijze en in de valuta waarin is gedeclareerd. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.
      6. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de Opdrachtgever of het indienen van een verzoek krachtens de WSNP door de Opdrachtgever zullen de verplichtingen van de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar zijn.
      7. Wanneer betalingen worden nagelaten door de Opdrachtgever, met een termijn van 60 dagen, zal de dienstverlening stoppen van Handels Consultancy B.V.. Handels Consultancy B.V. zal de Opdrachtgever minimaal tweemaal in kennis stellen van de openstaande posten. 
      8. Alle in redelijkheid gemaakte kosten, ontstaan ten gevolg van het niet nakomen van de vordering zijn voor rekening van de opdrachtgever. In ieder geval is de opdrachtgever de incassokosten verschuldigd, evenals de eventuele gemaakte gerechtelijke- en executiekosten.
      9. De opdrachtgever is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.
      10. In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn de opdrachtgevers voor de werkzaamheden hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag.

      Artikel 8: Uitvoering van de Overeenkomst

      1. Handels Consultancy B.V. zal zich naar beste kunnen inspannen de dienstverlening met zorg uit te voeren, in voorkomend geval Overeenkomstig de met Opdrachtgever schriftelijk vastgelegde afspraken. 
      2. Indien de Overeenkomst tot uitvoering is aangegaan met het oog op uitvoering door een bepaalde persoon zal Handels Consultancy B.V. steeds gerechtigd zijn deze persoon te vervangen door een of meer andere personen met gelijkwaardige kwalificaties. Eventuele hiermee verband houdende meerkosten zijn voor rekening van Opdrachtgever, tenzij anders overeengekomen. Opdrachtgever wordt op voorhand ingelicht over deze meerkosten en voor akkoord gevraagd.
      3. Ten aanzien van de beoogde werkzaamheden en het beoogde resultaat is er sprake van een inspanningsverplichting aan de zijde van Handels Consultancy.
      4.  De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Handels Consultancy B.V. aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Handels Consultancy B.V. worden verstrekt. 
      5. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Handels Consultancy B.V. zijn verstrekt, heeft Handels Consultancy B.V. het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
      6. Handels Consultancy B.V. is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat gebruiker is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Handels Consultancy B.V. kenbaar behoorde te zijn.
      7. De door Handels Consultancy B.V. opgegeven termijn van oplevering geldt als een indicatieve termijn, tenzij uitdrukkelijk overeengekomen uiterste termijn. Bij overschrijding van deze uiterste termijn, door welke oorzaak ook ontstaan, geeft geen recht op schadevergoeding aan de Opdrachtgever.
      8. De Opdrachtgever verplicht zich door ondertekening van de opdrachtovereenkomst zijn/haar medewerking hieraan te verlenen en moet op tijd de benodigde data aanleveren. Indien Opdrachtgever dit nalaat zal het totaalbedrag na het verstrijken van de oplevertermijn geheel worden gefactureerd.
      9. Indien door Handels Consultancy B.V. of door Handels Consultancy B.V. ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van Opdrachtgever of een door Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt Opdrachtgever kosteloos zorg voor de door de medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten. Opdrachtgever vrijwaart Handels Consultancy B.V. voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden welke aan Opdrachtgever toerekenbaar is.
      10. Handels Consultancy B.V. heeft het recht geleverde diensten, hetzij tijdelijk, buiten gebruik te stellen en/of het gebruik te beperken dan wel niet of slechts beperkt te leveren, indien Opdrachtgever te zake van de Overeenkomst een verplichting jegens Handels Consultancy B.V. niet nakomt dan wel in strijd handelt met deze algemene voorwaarden en/of additionele voorwaarden op het product of dienst.
      11. Het is opdrachtgever niet toegestaan die producten, waaronder begrepen werkwijzen, adviezen, contracten of rapporten van Handels Consultancy B.V. aan derden te verstrekken.
      12. Onverminderd het in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt Handels Consultancy B.V. zich de rechten en bevoegdheden die aan haar toekomen op grond van de Auteurswet.

      Artikel 9: Duur en beëindiging

      1. Handels Consultancy B.V. kan een Overeenkomst met de Opdrachtgever direct beëindigen wanneer de Opdrachtgever zich niet, onbehoorlijk en/of onvolledig houdt aan de met Handels Consultancy B.V. gesloten Overeenkomst(en) inclusief de bijbehorende voorwaarden. 
      2. Handels Consultancy B.V. is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden indien:
        1. Indien Handels Consultancy B.V. tot opschorting of ontbinding overgaat, is zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van de schade en kosten die daardoor ontstaan.
        2. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn alle vorderingen van Handels Consultancy B.V.  op de opdrachtgever direct opeisbaar.

        Artikel 10: Overmacht

        1. In geval van overmacht is Handels Consultancy B.V. gerechtigd de Overeenkomst als ontbonden te beschouwen, zulks zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat zij deswege tot schadeloosstelling verplicht zullen zijn.
        2. Onder overmacht om aan onze verplichtingen te voldoen geldt elke vreemde oorzaak, welke niet aan ons kan worden toegerekend en die de nakoming van de Overeenkomst belet, of in zo ernstige mate belemmert of bezwaarlijk maakt, dat die nakoming in redelijkheid niet van ons kan worden gevergd.
        3. Handels Consultancy B.V. heeft het recht, gedurende de periode dat de overmacht duurt de verplichtingen uit de overeenkomst op te schorten. Indien deze periode langer dan 1 maand duurt, dan is zowel de opdrachtgever als Handels Consultancy B.V. gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van de geleden schade aan de andere partij.

        Artikel 11: Uitsluiting aansprakelijkheid

        1. Behoudens opzet of grove schuld van de zijde van Handels Consultancy, is Handels Consultancy B.V. nimmer aansprakelijk voor enige vorm van schade daaronder begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
        2. De aansprakelijkheid van Handels Consultancy B.V. is beperkt tot hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald.
        3. Handels Consultancy B.V. is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade. Onder indirecte schade wordt verstaan:
          1. Voorts geldt als aanvullende schadebeperkende omstandigheid dat Handels Consultancy B.V. nimmer gehouden is meer schade te vergoeden dan de waarde of het financieel belang van de Overeenkomst en Handels Consultancy B.V. voorts nimmer gehouden is meer schade te vergoeden dan de schade die Handels Consultancy B.V. van haar leverancier vergoed krijgt.
          2. Opdrachtgever vrijwaart Handels Consultancy B.V. voor alle aanspraken op schadevergoeding van derden die mochten ontstaan door schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatig dan wel onzorgvuldig gebruik van de door Opdrachtgever aan Handels Consultancy B.V. geleverde producten en diensten.
          3. Handels Consultancy B.V. is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook die ontstaat doordat of nadat Opdrachtgever de vervaardigde goederen of diensten na aflevering in gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt aan derden heeft geleverd, respectievelijk in gebruik heeft doen nemen, heeft doen bewerken of verwerken of aan derden heeft doen leveren.
          4. Ondanks het feit dat Handels Consultancy B.V. de uiterste zorg besteedt aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens, kunnen hier onjuistheden in voorkomen. Handels Consultancy B.V. is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het overnemen door contractspartijen of derden van gegevens verstrekt of doorgegeven door Handels Consultancy..

          Artikel 12: Geheimhouding

          1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
          2. Deze geheimhouding geldt niet voor zover wettelijke of beroepsregels Handels Consultancy B.V. van deze plicht ontheft. Deze bepaling verhindert ook niet vertrouwelijk collegiaal overleg binnen de organisatie van Handels Consultancy.

          Artikel 13: Privacybepalingen

          1. Uw persoonsgegevens worden door Handels Consultancy B.V. slechts gebruikt om uw aanmelding bij het aanvragen van een domeinnaam en/of hosting aan te vragen. Daarnaast ook voor de administratie van Handels Consultancy. De gegevens zullen niet aan derden ter beschikking worden gesteld, tenzij met uw uitdrukkelijk tevoren gevraagde en gegeven toestemming.
          2. Uw persoonlijke informatie, aangeleverde documenten blijven vertrouwelijk. Handels Consultancy B.V. verstrekt informatie als naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, etc. nooit aan derden zonder uw uitdrukkelijke tevoren gevraagde en gegeven toestemming.

          Artikel 14: Toepasselijk recht

          1. Op alle overeenkomsten, facturen, aanbiedingen en offertes tussen de opdrachtgever en Handels Consultancy B.V. is het Nederlands recht van toepassing.
          2. Partijen zullen pas een beroep doen op de rechter nadat zij zich tot het uiterste hebben ingezet het geschil in onderling overleg te beslechten.
          3. Alle geschillen die niet onderling beslecht kunnen worden, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter binnen het arrondissement waar Handels Consultancy B.V. gevestigd is

          Artikel 22: Klachtenregeling

          1. Eventuele klachten over de dienstverlening van Handels Consultancy B.V. dient de klant gemotiveerd kenbaar te maken binnen 14 dagen dagen na dagtekening van de stukken dan wel binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek kenbaar gemaakt te worden aan Handels Consultancy B.V. via de reguliere kanalen voor klantondersteuning. Na het verstrijken van deze termijnen wordt opdrachtgever geacht de verrichte werkzaamheden te hebben geaccepteerd.
          2. Indien een klacht gegrond is, heeft Handels Consultancy B.V. de mogelijkheid om het factuurbedrag te wijzigen of indien mogelijk het aanpassen van de afgekeurde stukken.
          3. Mocht Opdrachtgever niet tevreden zijn met de uitkomst van de afhandeling klacht zoals bedoeld in 15.1 dan kan Opdrachtgever de klacht escaleren naar de eigenaar van Handels Consultancy, P. Handels 
          4. Indien Handels Consultancy B.V. de klacht van Opdrachtgever binnen onderhavige klachtenprocedure van Handels Consultancy B.V. naar mening van Opdrachtgever onvoldoende hebben opgelost, dan kan Opdrachtgever zich wenden tot het Europees ODR platform.